Jos sinä olet rapu ja lapsesi on katkarapu, kotiasi asutta kaksi suurta otusta, keittiössäsi on käärmeellä oma yksiö ja psykologi tapaa sinua joka kuukausi samaan aikaan samassa paikassa, voitko olla enää varma ettei sinulla ole oikeita ongelmia? Minä en ole, en vain tosin ole vielä päässyt varmuuteen siitä mitä ne minun väärät ongelmat ovat, mutta sivusta katsojan silmin touhumme näyttää vähintäänkin kyseenalaiselta. Kun lisäämme tähän sotkuun onnettoman vähäisen yksitiyselämän voisi joku jo suositella avohoitopaikkaa Jorvin psyk. polilta...

Minä olen siis rapu, en horoskoopiltani vaan lähinnä kotiminältäni. Kaikki alkoi punaisista lapasista, jotka mummoni oli minulle jo vuosia sitten neulonut. Ne muistuttivat erehdyttävästi keitetyn ravun saksia joten aloin rapuilla automatkoilla, kun kuljettaja ajoi mielestäni liian hiljaa/kovaa. Vähitellen rapuilu hiipi mukaan kaikkeen toimintaani kotona, tosin nyt olen huomannut jo välillä harrastavani sitä julkisilla paikoillakin.

Käyn juttelemassa psykologin kanssa kerran/ kahdesti kuussa, en kylläkään rapuilusta. Puhumme synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, joka ei oikeastaan ole niin synnytyksen jälkeistä eikä välttämättä olenkaan masennusta, se kun on täysin kiinni katsontakannasta ja katsojasta.

Minulla on tytär, maailman suloisin pieni ihme. Hän on katkarapu, sillä rapujen jälkeläisethän ovat katkiksia, eikö? Katkis on oikeastaan koko maailmani, minulta kun puuttuu tuota sosiaalista verkostoa. Tarkemmin ajateltuna hän on kolmasosa maailmastani. Kaksi kolmannesta vie otukset, käärme ja aviomies, sekä se olematon solsiaalinen elämä, joka ei ehkä olekkaan niin olematonta, se on vaan päässyt pahasti kuihtumaan :)

Otukset ovat suursnautsereita, yksi kumpaakin sukupuolta. He ovat hivenen hönöjä ja kovia vahtimaan. Käärmes sen sijaan ei vahdi, hyvä jos viitsii majaansa kerran päivässä vaihtaa. Käärme ja otukset eivät varsinaisesti tule toimeen keskenään, siksi onkin parempi että käärme asuu korkealla omissa oloissaan. Kotonani pyörii myös palomies-sairaankuljettaja puoliso joka on kolme päivää kotona ja katoaa sen jäälkeen vuorokaudeksi ajamaan keikkaa. 

Tässä on lähtökohdat. Katsotaan minne ne johtavat vai johtavatko sittenkään?